Bromfietser en EBS-mast hebben fatale ontmoeting – weg wint opnieuw
Een verslaggever die ook wel eens een mast voorbij rijdt, vindt dit geen leuk nieuws.

In de vroege ochtend van vrijdag 6 februari 2026 kwam een bromfietser om het leven bij een eenzijdig ongeval op de Kwattaweg, ter hoogte van de Kwatta Markt. De politie kreeg een melding dat een bromfietser tegen een EBS-mast was gebotst en zwaargewond raakte.
Toen de wetsdienaren aankwamen, troffen ze het slachtoffer met zware verwondingen aan. De ambulance die werd opgeroepen, kon alleen nog vaststellen dat de bromfietser geen teken van leven meer vertoonde. Alle nodige instanties werden ingeschakeld, maar op dat moment restte slechts het registreren van het trieste feit.
Het is weer zo’n moment waarop de weg genadeloos blijkt. En een mast, die normaal gesproken alleen maar stroom geeft, opeens een onbedoelde hoofdrol speelt. De Kwattaweg heeft er een zwarte plek bij. Hopelijk zorgt het voor meer oplettendheid – van iedereen die onderweg is. Want soms is de hardste klap die van het ongeluk zelf.